poniedziałek, 22 października 2012

Chłopcy Konta Basia- Demo


Ludowy folklor w postaci ballad, przyśpiewek i gawęd a wszystko to we współczesnej jazzowej aranżacji. Brzmi ciekawie i zachęcająco i takie jest. Ta kapela powstała, gdzież by indziej jeśli nie w Krakowie, a zasłynęła w komercyjnym telewizyjnym show Must be the music. Szczerze, ja sama pierwszy raz usłyszałam ich właśnie w tym programie i od razu zaciekawiła mnie różnorodność dźwięków i interesujący tekst utworu który akurat wykonywali- ,,Sukienka” (genialny kawałek!). Cały zespół składa się z trzech osób: Basi Drylak- wokal, klarnet, drumla, Marcina Nenko- kontrabas,  Tomasz Waldowski- perkusja. Zadziwiające jest dla mnie, to że trio brzmi lepiej niż niejedna kilkunastoosobowa kapela!! Wokalistka zespołu- Basia zaraża nas swoją fascynacją do tradycyjnych pieśni i daje się to odczuć na ich koncertach. Mogę to powiedzieć to z własnego doświadczenia, gdyż miałam okazje posłuchać chłopców i Basi na żywo na tegorocznym Heineken Open'er Festival. Moim zdaniem był to jeden z najlepszych koncertów tego festiwalu. Dwudziestokilkuletnia Basia w sposób tak ekspresyjny wyśpiewuje swoje pieśni że trudno nie zauroczyć się ich muzyką ;)  W połączeniu ze świetnym akompaniamentem tworzy to jazzowo-folkowe rytmiczne świeże brzmienie. Teksty utworów są pisane w oparciu o zapiski etnografów i archiwalne nagrania, po to by oddawały klimat  starodawnych przyśpiewek i baśni. Bardzo, bardzo polecam Wam przesłuchanie tego Dema.

1 komentarz:

  1. Przezdolny, genialny perkusista! Cóż za precyzja i pomysłowość! No i świetny pomysł z talent show - tak zwany masowy odbiorca mógł ich poznać, a jednocześnie nie ma obaw, że telewizyjne bagienko pochłonie Chłopców i Basię i dadzą się ukomerchowić.
    To byłam ja, kukuruka - fanka Chłopców, Basi i Moni.

    OdpowiedzUsuń