wtorek, 29 stycznia 2013

Niki & The Dove- Instinct


Niki& The Dove to szwedzka grupa grająca muzykę na pograniczu electro popu o lekko mrocznym, zimnym, północnym zabarwieniu. Zespół powstał w 2012 roku, a w jego skład wchodzą  Malin Dahlström (wokal), Gustaf Karlöf (instrumenty klawiszowe) i Magnus Böqvist (perkusja). Ich debiut to 12 elektroniczno- synth popowych utworów wydanych przez wytwórnie Sub Pop. Nie jest to oczywiście nic nowego, momentami ich kompozycje przypominają nam twórczość Fever Ray czy The Knife. Jednakże różnorodność tego albumu to jego największy atut, w prawie każdym utworze możemy odczuć inne inspiracje. Często dużo starszymi wykonawcami, być może dlatego słucha się jej naprawdę przyjemnie. Na wyróżnienie zasługują na pewno housowe ,,The Drummer", przebojowe ,,Dj, Ease My Mind”, ,,The Fox” i oczywiście ,,Tomorrow”. Głos Malin dominuje na płycie i podkreśla jej wyjątkowy, odrobinę baśniowy charakter. Pomimo, iż ,,Instinct” furory nie zrobił, mnie w pełni usatysfakcjonował. Jest albumem na który warto zwrócić uwagę. Serwuje nam dużą dawkę energii i dobrze zapowiada dalszą twórczość Niki& The Dove.







1 komentarz:

  1. czytam, czytam... myślałam że nie znam, ale okazało się, że jednak znam. To o uwalnianiu umysłu usłyszałam pierwszy raz w radiu nr 3 i pamiętam, że pomyślałam że ta piosenka to nie w stylu radia nr 3. I pamiętam też bardzo "żywiołową" wymianę zdań na temat tej piosenki dziennikarzy prowadzących audycję. Pamiętam też, że było ciepło. I była to audycja poranna, później słyszałam to jeszcze kilka razy, ale chyba słuchaczom nie przypadła do gustu. Mi się wtedy bardzo spodobała. I teraz nadal mi się podoba. Dzięki za przywołanie takich muzycznych wspomnień.

    OdpowiedzUsuń